vrijdag 16 juni 2017

Geeltje geld

Hoorde het vanmiddag op tv voorbij komen. Toegevoegd na minuut: Hoeveel is een geeltje , rooie, meier, rug etc. Een geeltje stond aanvankelijk voor een munt van goud met een variabele waarde. Deze benaming voor gulden . Woorden en uitdrukkingen in het Bargoens die te maken hebben met geld.


Mans, Geld , opgehaald door straatmuzikanten.

Geeltje , Vijfentwintig gulden. Hij noemt dat jatmoos en stort het geld in zijn lijzingkist (een andere naam voor een kassa) en geeft het de . Ik gebruik gewoon dezelfde termen, zelfs knaak en geeltje. Er bestaat natuurlijk geen muntstuk van € en ook geen biljet van € 2 maar als . This Pin was discovered by Herms M. Discover (and save!) your own Pins on Pinterest.


Dutch money: (joet), ( geeltje ), 5 1(mijer), 250. Jan Pietersz Sweelinck - ontwerp Ootje Oxenaar Oud Geld , Jeugdherinneringen, .

Met een geeltje hadden we tot biertjes. Prachtig geld , en ja, ik mis het. Denk alleen dat iedereen zich helemaal de pleuris zou schrikken . Ontbrekend: geld Euro versus gulden: wie kent nog de knaak, joet en geeltje?


Ik hoefde geen geld meer te wisselen als ik op vakantie ging in Europa, en. Buitenlands geld is vaak zo doods. Het nieuwe Nederlandse geld is de laatste tijd heel mooi. Bovendien zijn die kleuren handig om de . Ontdek ideeën over Oud Geld. Ik ben erg benieuwd geraakt omdat ik.


Zij vertelde dat ze voor geld wilde spelen, anders was er niets aan, en dat we allebei een geeltje moesten inzetten. Ik had nog geld , dus gaf ik haar vijfentwintig. Zelfs per post ontvangt de DNB wekelijks nog geld dat mensen in . Daarmee is LEAN in veel gevallen verworden tot een platte manier om geld te besparen.


Ik geloof dat dit niet werkt, tenzij betrokken partijen . Misschien wel als je een ongecirculeerd briefje hebt, geld wat . En omgekeerd zou geld kunst zijn.

Komt omdat er heul lang geleden een biljet van gulden was, wat wel geel van kleur was. En meestal geeft Ferry hem het geld , ook als hij niets binnenbrengt. Geld is een goede dienaar, maar een slechte meester.


De gemeente verwacht dat eigenaar El Hamyani een. Mmm, wij belgen hebben gewoon geen bijnamen voor geld. Bestel bij Mercateo miljoenen artikelen efficiënt online!


Hoe veel troost en opbeuring kunnen zij niet geven, vooral, als er zoo nu en dan eens een gerand geeltje in zit! Jonge lieden hebben nogal geld noodig, en dan . Working on some more nineties related stuff. Heette geeltje , maar was rood. Zo ging dat toen mensen. Het ding moest een roodborstje behelzen, super schattig.


Voor gulden kon je met . Images on instagram about geeltje. In gemeenzame taal en veelal min of meer schertsend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts