donderdag 5 maart 2015

Werken op kerstavond

Werken op kerstavond

De kerstdagen staan voor de deur. Veel mensen zijn dan vrij, maar bij sommige bedrijven gaat het werk tijdens de feestdagen door. Wij zochten de regels er omheen voor je . Kan ik mijn medewerkers verplichten te komen werken op feestdagen?


Mijn winkel is gesloten, hoe zit het met doorbetalen van het loon? De winkel is geopend: . Er bestaan veel misverstanden bij werknemers en werkgevers over werken tijdens Kerst en Oud en Nieuw. Wat staat er eigenlijk in de wet over . Trainspotterke schreef: Welke slachtoffers moeten er hier zoals ik ook werken op Kerstavond ? En verdient dat evenveel als . Vriend is bakker, dus die moet 2e kerstdag ook gewoon weer werken vanaf uur. Lucaik ben christelijk opgevoed en ja, kerstavond was heilig. Mag je als kapper dan toch werken ? Kerstavond december is net als 1ste en 2de Kerstdag ook vol gereserveerd.


Volgens de Winkeltijdenwet dienen winkels op kerstavond december om . Hierin staat ook of werknemers die op een feestdag niet zijn vrijgestel recht hebben op een toeslag als ze deze dag werken. Houd dus bij het openhouden van . Vaak wordt werken op feestdagen gecompenseerd met vrije dagen in plaats van extra loon. Of dat je eerder sluit vanwege kerstavond. Soms is dit via de CAO . Jammer dat je moet werken op kerstavond.


Ik werk in de zorg en tegen de feestdagen aan word ons altijd gevraagd wanneer wij willen werken : Met kerst of met oud en nieuw? Uiteindelijk viel dat werken op oudejaar heel goed mee. Iedereen is op dat moment in feeststemming en de uren vliegen voorbij. Tijdens de feestdagen kun je . Beste Rieke, Dwingen niet natuurlijk, maar wanneer het past bij de omvang van jouw contract mag jij gewoon worden ingepland.


Je stuurt de activiteiten in de keuken en bereidt zelf diners of maaltijden. Zij werkt als parttimer vaste avonden in de week bij een supermarkt. Dit zijn altijd dezelfde avonden dat ze werkt.


Werken op kerstavond

Nu viel kerstavond op haar . Ik mag op oudejaarsavond ook weer opdraven. Er is sprake van een onregelmatige dienst als je werkgever het noodzakelijk vindt en je opdraagt volgens de werktijdenregeling te werken op de uren . Krijg ik december op Kerstavond ORT betaald? Dit maakt werken in de avon nacht, weekend en op feestdagen financieel gezien extra . Ik werk december, kerstavond , van tot uur en zaterdag, Tweede Kerstdag, van 12 . Ik zal zeker aan de werkers eens denken hoor :D Voorts wens ik . Jos en ik zijn op kerstavond , eerste en tweede kerstdag aan het werk , maar we geven ons personeel wel de keuze om één kerstdag vrij te . Tuurlijk zijn er ook voordelen aan het werken met kerstavond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts